Rendezte: Thomas Carter
Szereplők:
Julia Stiles Sara Reynolds
Sean Patrick Thomas Derek Williams
Terry Kinney Roy Reynolds
Fredro Starr Malakai
Kerry Washington Chenille Williams
Bianca Lawson Nikki
Mindketten különböző világokból, különböző kultúrákból érkeznek. És mégis, minden különbözőségük ellenére is osztoznak közös szenvedélyükben: a táncban. Saranak, aki kisvárosi , középosztálybeli környezetből származik egyetlen vágya, hogy életét a balettnek szentelhesse. Derek, aki a chicagói belvárosi táncklub királya, más ütemre táncol: a hip-hop zene lüktetésére. Mikor rájönnek, hogy mindketten a tánc szerelmesei, egymás iránti szerelmüket is felfedezik. Ezek után a fiataloknak nem csak a különbözőségüket kell legyőzni, hanem a baráti és családi ellenállást is.
’Mi MTV-sek nagyon lelkesedünk a filmért’- mondja David M. Gale, az MTV elnökhelyettese. ’Igen időszerű , ma alkotás a hip-hop energiájával és egy igazi romantikus szerelmi történet szenvedélyével. Filmes vállalatként igyekszünk új, az MTV közönségét érintő témákat feltárni, és fiatal tehetségekkel dolgozni.’
A szívem érted rapes, a nagyvárosi Amerika aszfaltkemény világában játszódó romantikus dráma, mely mind a Szombat esti lázat, mind a Diryt Dancinget felidézi. Sara fehér, középosztálybeli, külvárosi tizenéves, aki etnikai és művészi szinten is kulturális összeütközést robbant ki, amikor anyja halála után beiratkozik egy elsősorban feketék által látogatott chicagói középiskolába. Az illinoisi kisvárosban nevelkedett Sara imádja a balettet, és arról álmodozik, hogy bekerül a Julliardra. Mikor azonban édesanyja egy karambolban életét veszti, feladja terveit és rég nem látott zenész apjához, Royhoz költözik Chicago déli részére. Itt kezdi meg tanulmányait ebben az új, városi iskolában, ami mindentől hihetetlenül eltér, amit eddig csak megismert, faji és kulturális szempontból egyaránt. Anyja halála miatt érzett fájdalmára Chenille barátságában talál vigaszt. Ennek a tinédzser leányanyának a bátyja a jóképű és tehetséges Derek. Derek az iskola egyik legnépszerűbb tanulója, és a helyi hip-hop buliközpont királya, ő vezeti be Sarát a hip-hop kultúrába. A tánc pedig románchoz vezet. Sara apja viszont nem tudja elfogadni lánya kapcsolatát fekete osztálytársával, mint ahogy az iskola fekete lányai is neheztelnek érte, kivált Nikki, Derek volt barátnője. Derek is kemény ellenállásba ütközik, leginkább gyerekkori haverja, Malakai, az erőszakos bandavezér ellenzi a dolgot, mivel félti derekhez fűződő barátságát. Ahogy haladnak előre az iskolaévben, a pár rádöbben, hogy viszonyuk Derek jövőbeli jobb életre való reményeit, és Sara újfent dédelgetett táncos terveit is veszélybe sodorhatja. ’Ez a kontrasztok, kettősségek filmje, mivel etnikailag vegyes kapcsolattal foglalkozik’- nyilatkozza David Madden producer. ’Táncos film, melyben a lány balett, a fiú a hip-hop világából érkezik. A vidék és a nagyváros közti különbséget is ábrázolja a film. Mikor dolgozni kezdtünk az ötleten, Robert Corttal először sorra vettük azokat a műfajokat, melyek ma nincsenek divatban, és az egyik legszembeötlőbb a táncfilm volt, különösen a ’70-es, ’80-as évek olyan filmjeihez képest, mint például : Szombat esti láz, Grease, Urban Cowboy, Footlose, Flashdance vagy a Dirty Dancing. Rettenetesen népszerű és sikeres darabok voltak, azóta viszont senki sem csinált ilyen filmeket.’ Madden egykor egy ismeretlen, ám ígéretes forgatókönyvíróhoz, Duane Adlerhez fordult. A producer pár éve már olvasta Adler eredeti, Clashing the Game címet viselő forgatókönyvét, mellyel az 1994-es Nichol forgatókönyvíró verseny győztese lett. Madden és Cort ezután Thomas Carter rendezőt kereste fel, aki éppen olyan történetet keresett, melyben vegyes kapcsolatot vihetne vászonra. ’Ebben a forgatókönyvben az az újdonság, ahogy a feketék reagálnak a fiatalok kapcsolatára a fehérekhez képest. Általában csak az utóbbit szokták bemutatni.’- mondja Carter. ’Vannak fekete nők, akik ellenzik a feketék és fehérek közti kapcsolatokat, különösen, ha fekete férfiról és fehér nőről van szó. Mélyebben fel akartam tárni a témát, nem csak elutasítani a problémát.’
A két főhős közül Derek szerepének kiosztása bizonyult nehezebbnek. ’Olyan srácra volt szükségünk’- magyarázza Madden- ’akin látszik, hogy az utcáról jött, mégis elég okos és kifinomult ahhoz, hogy leendő orvostanhallgatóként is hihető legyen. És közben legyen iszonyú jó táncos. Nem volt éppen könnyű feladat felkutatni egy 17 éves srácot, aki mindezt meg tudta csinálni, aztán szerencsére megtaláltuk Seant, aki egyszerűen fantasztikus volt a filmben.’ ’Kezdő színészként az embernek nem sok szerepben nyílik lehetősége arra, hogy az intelligenciáját is használja’- vélekedik Sean Patrick Thomas.’ Ebben a szerepben az volt nagyon jó, hogy okos és érzékeny, nem úgy, mint a többi szerep, melyeknek meghallgatásán voltam. Derekként olyan vagyok, akárcsak a többi belvárosi gimis, orvosira készülök, de nem akarom tagadni a régi haverokat sem. Különösen nem Malakait, a bandavezért, lekötelezettje vagyok, és lojális hozzá. És akkor még a tetejébe összefutok egy külvárosi fehér lánnyal, egymásba szeretünk, ami pedig csak még tovább mélyíti konfliktusaimat a családdal és a barátokkal. ’ A két főszerep kiosztásakor Carter még nem tudta, mire számíthat, ha a kamerák beindulnak. A végére viszont nem is lehetett volna jobban megelégedve választottjaival. ’Sean és Julia igazán jól játszottak együtt’ -ismeri el Carter. ’ Julia annyira érzékeny, és finom színésznő, hogy mindenkiből a legjobbat hozza ki. Nehéz lenne őt nem vonzónak találni, és Sean nagyon jól reagált rá. A szereposztásnál sosem lehet tudni, két ember mennyire lesz jóban. Nagyon hiteles színészek és nagyon valóságos románcot játszottak el. Munkájukban sok a lélek és finomság, ezt pedig a vászonra is átvitték. ’ ’Mikor Sara elkezdi az új iskolát, nagyon bizonytalan, nem csak a bőrszín miatta, de azért is, mert ő kisvárosból való, és ezek a gyerekek sokkal vagányabbak nála’- írja le szerepét Julia Stiles. ’De lassan aztán összeszedi bátorságát, és Derek tisztelni kezdi Sarát, mert látja, hogy míg külsőre csak egy átlagos külvárosi lány, neki is van kemény, határozott oldala. Így barátkoznak össze, és szeretnek egymásba.’ ’Kétség sem fér hozzá, hogy – kivált Amerikában- ma a hip-hop a pop kultúra meghatározó műfaja’- jegyzi meg Carter, akik a korábban merőben más korszakot ábrázoló Swing Kidset is rendezte.’ Ez a kultúra szegényeké, a kisemmizetteké. A hip-hop születésénél számos irányzat bábáskodott. A szinkópa ütem használata a reggae befolyására utal. Minden bizonnyal városi jelenség, és hűen tükrözi az utca nyelvét. Nyelvileg nem különösebben művelt emberek költészete, ez , de van ebben a szóáradatban valami nyers elegancia. ’ Hogy ez a túláradó stílus a filmen is átjöjjön, a díjnyertes koreográfus, Fatima és kollégája, Richmond Talaugea már egy hónappal a forgatás előtt próbálni kezdett a stábbal. Stiles és Thomas a kamerák előtt töltött normál munkahéten felül hétvégenként még nyolc órát töltött egy táncstúdióban. Ezen kívül rendszeresen eljártak a chicagói klubokba, hogy szokják a hangulatot. Mindez a film nagyszabású táncjeleneteinek előkészítésére történt, melyeket Carter nyolc nap alatt bonyolított le a Crobarban, Chicago egyik legfelkapottabb, legeklektikusabb klubjában. A Chicago északi részének raktárnegyedében található hírhedt szórakozóhely a Chicago Bulls egyik fekete báránya, Dennis Rodman törzshelyeként vált ismertté. Fatima régi táncpartnerével, a balettveterán, tanár és koreográfus Randy Duncannal is szorosan együttműködött, hogy a film számára kidolgozzanak egy különös, balett és hip-hop keverék táncszámot, melyet Julia ad elő végül, a Julliard felvételijén. ’A szívem érted rapes igen sok társadalmi kérdéssel foglalkozik, amit a tinédzserfilmek általában nem érintenek’- mondja Stiles. ’De a tánc által nagyon sok izgalom és buli is van benne. Ahogy elnézi az ember ezeket a srácokat pörögni a klubban, tényleg nagy kedve támad, hogy részese legyen ennek a világnak. ’ ’Chicago nagyon sokszínű hely, faji összetűzésekben is bővelkedik.’- meséli Madden. ’Már csak földrajzi helyzeténél fogva is megosztott város. Az északi oldal jellemzően jómódú fehérek lakta, a magasvasút behálózta déli oldal pedig durva és veszélyes. A különböző környékek közti éles demarkációs vonalak kapóra jöttek a filmben hangsúlyozott kettősséghez- a fehér lány/ fekete fiú, balett/ hip-hop és vidék/ nagyváros kontraszthoz.
A szívem érted rapes hangzóanyaga jó néhányat felsorakoztat a legközkedveltebb R&B, hip-hop, és pop előadók közül, mint például K-Ci és Jo-Jo, Lucy Pearl, Donnell Jones, Kevon Edmond, Pink, Athena Cage, Soulbone és Fredro Starr. Az első kislemezen a többszörös platinalemezes K-Ci duó játssza a Crazy című rádióslágert. A You című számot a másdoikról a Lucy Pearl R&B trió adja elő. A dal erejéig feltűnik a hip-hop két olyan nehézsúlyú bajnoka is, mint Snoop Dogg és Q-Tip, akik most szerepelnek először együtt. ’Igazán izgalmas egy ilyen fontos musical film elkészítésében részt venni’- mondja a filmzene executive producere, Mitchell Leib. ’A soundtrack az egyik legerőteljesebb kiadás ebben az évben, tele van slágerekkel.’